torsdag 16 september 2010

Hundträning på TV är temat för Adventure Dog Conference 2010

.
Ibland går jag i december på "Adventskonferensen". Det innebär en heldag där man lär sig om aktuell forskning och lyssnar på kunniga föreläsare/föredragshållare kring ett speciellt hundtema. I år är temat "Hunden i TV" och det tycker jag är ett otroligt kul val! Jag kommer inte missa det för allt i världen!

Fredde Steen, Barbro Börjesson och Anders Hallgren är några av föredragshållarna. Läs mer här:

http://www.adventuredogconference.se/default.asp?sida=main

Du som är intresserad av temat och alltid tittar när det är hundträningsprogram på TV, anmäl dig du också!

Förresten är det mina gamla lärare som anordnar den, dvs Hundutbildningsgruppen med David Selin i spetsen, som utbildade mig till instruktör år 2001.

Här är länken till dem:

http://www.hundutbildningsgruppen.se/

Jag ska gå några kompletterande dagslånga kurser hos dem i höst också, och därefter har jag en hunddagisutbildning och kan ansöka om att bli hunddagis (inte bara dagmatte)!

Men jag ser fram emot årets Adventskonferens och ville tipsa dig om den, du som följer min blogg.
.

Inga kommentarer: