tisdag 28 september 2010

Jag samlar på fyrkantiga djurbokmärken

Jag har flera olika intressen vid sidan om hunderiet. Trädgård är ett, näringsriktig kost är ett annat. Ett tredje intresse är att samla bokmärken med djur. Den hobbyn låg länge i träda, men så plötsligt upptäckte jag Tradera och nu är jag beroende.
Jag har sedan barndomen haft en mindre samling med fyrkantiga djurbokmärken och plötsligt kunde jag börja utöka den, genom att det läggs ut så många och så fina bokmärken på Tradera.

Jag tänkte visa några exempel på bokmärken som jag har köpt på sistone. Visst är de underbara? Det tycker i alla fall jag. De andas om en svunnen tid, när människan fascinerades av djurvärldens enorma artrikedom och mångfald. Och man hade råd att låta konstnärer måla sådana här märken, för att sedan trycka upp dem i stora eller små upplagor. Det har man inte i dag, det skulle bli för dyrt. På somliga vis är vi fattigare i dag...


ÄLDRE KARTA MP 983, FYRKANTER


bokmärken från ca 1930


22 st Bokmärken Djur 8,5 x 6 cm och 6 x 4 cm
HELLER  DJURFYRKANTER

Inga kommentarer: