tisdag 3 maj 2011

Tävling - gissa antalet bokhyllor

.
Bloggen tog paus ett par veckor, men snart är jag igång igen!

Något mycket positivt är att jag har möblerat om och fått det riktigt fint hemma i min tvåa. Jag känner mig helnöjd!  Jag har skapat mer utrymme för de hundar jag passar på dagarna och även mer utrymme att sitta runt köksbordet, för vanligtvis avslutas en kurs hemma vid mitt köksbord. Billigaste kurslokalen!

Knepet stavas "bokhyllor". En bokhylla sväljer mycket, och jag har samlat på mig mängder av böcker, gamla kurspärmar mm genom åren. Jag hittar bokhyllorna på Blocket. Nyss fick jag hem två till, igår stannade jag uppe sent på natten och möblerade, och nu är det i princip klart!  Nu är nästan all väggyta hemma täckt av en bokhylla. Men jag tycker åtminstone själv att det har blivit väldigt snyggt! Framför allt praktiskt och funktionellt. Jag älskar furu. Klarlackerad furu är bäst! Lite gulnad, ådrad... så vackert! Bara känslan av äkta massivt trä...  Stål, glas, plast eller spånskivor målade i vitt, grått, svart - nej tack! Inte heller konstiga trädslag som... körsbär. (Hemmen i Ikeakatalogerna har aldrig lockat mig!)

Det är kanonbra att jag tycks vara nästan ensam om att älska furu, för då kan jag köpa upp fina gamla bokhyllor på Tradera för några hundralappar. Eftersom furu har varit "ute" så länge så måste det vara dags för en "furuvåg" igen snart och då går priserna upp.

Den som vill kan vara med i en liten tävling. Hur många bokhyllor har jag hemma? Jag bor på 54 kvm.  (En av bokhyllorna består av tre bokhyllor staplade på varandra, men den räknas som en). Det är ett tvåsiffrigt tal, kan jag avslöja. Om någon gissar rätt så vinner denne en gratis träningsträff, värde 400 kr.

Ska bli kul att se ifall någon ser detta inlägg och vill vara med och gissa!
.

Inga kommentarer: