måndag 25 augusti 2014

Läget augusti 2014

.



Vy från Karön
.
Nu är det slutet av augusti, en av årets finaste perioder. Sommarvärmen dröjer sig kvar och det är skördetid för massor av frukt och grönt. Och man har lust att lära sig något nytt - anmäla sig till en kurs till exempel! Jag kanske skulle lära mig franska i höst...?

Jag har haft en fin sommar, hoppas att du också har haft det. I våras var jag riktigt trött, mycket beroende på dålig disciplin vad gäller mat och sömn. Det blev en ond cirkel... Jag fick kronisk IBS och läkarna gav ingen hjälp. Jag berättade för två att jag hade slutat med laktos och blivit bättre. Det väckte inget intresse hos någon av dem. Det här med inflammationer, det kan inte läkarna.

Men nu har jag varit på sommarstället utanför Ronneby och faktiskt fått återhämtning och laddat batterierna.
Jag är redan igång för fullt med kurser och det känns riktigt kul. Och redan denna vecka blir bostaden full av hundar, för nu kommer hunddagiset och hundpensionatet igång också.

Jag har en nästan livslång längtan att hitta ett torp med ett mer lantligt läge, men pengarna räcker inte ännu, särskilt inte med tanke på att jag skulle få mycket svårare att hitta kunder jämfört med det perfekta läge jag har i dag i Upplands Väsby. I glesbygden finns billiga torp, men inga kunder...
Jag blir nog kvar här i Väsby flera år till. Och jag känner mig privilegierad som slipper gå till ett vanligt jobb och som får testa mina hundträningsidéer på ständigt nya hundägare, och får vara med och forma unga hundar till trevliga vuxna "hundmedborgare". Och får hjälpa hundägare att "logga in" på Hunden, ett underbart djur med förmågan att göra oss till bättre människor.

Jag hoppas också komma igång med att skriva inlägg regelbundet igen. Inläggen kommer att handla om hundträning, hälsa, politik och kanske något från mitt privata liv också.
Jag borde kanske starta en separat blogg som bara handlar om mat och hälsa, som är ett stort sidointresse. Vi får se.
.

Inga kommentarer: