tisdag 16 november 2010

Jag saknar Elvis i tidningen Metro

.
Ni som läser gratistidningen Metro har nog sett att serien om sköldpaddan Elvis har försvunnit. Omständigheterna kring detta får vi inte veta. Men jag anser att Metro har skjutit sig i foten.

Elvis var "halva Metro". Och nu när han är borta är halva värdet av Metro försvunnet, tycker i alla fall jag.

Jag älskar svenska serier eller serier om hur det är att leva i Sverige (eller ev Norden) i nutid.

Och så ska serien vara satirisk men samtidigt ganska snäll.

Jag gillar serier som Nemi (en favorit!) Elvis, Rocky, Amir (fanns i DN förr), Fucking Sofo, Brynebrinks och andra serier med Lena Ackebo och liknande.

Men den nya serien i Metro (heter tydligen "Inrutat") är inte ens i närheten av denna klass. Helt meningslösa teman, meningslös humor.  Är Elvis försvinnande ett tecken på att Metro är på väg utför...??
.

1 kommentar:

Mia sa...

Jag saknar åxå Elvis, den var ju hur kul som helst :-) Så kunde man börja dagen med ett skratt. Den nya serien är inte rolig och inte alls lika bra ritad heller tycker jag.