måndag 12 december 2011

Jag har försummat er å det grövsta

.
Tyvärr har bloggen varit lite död ett tag. Jag själv lever, men har varit kraftigt stressad. Och jag har varit upptagen av att inköpa nya möbler och göra diverse anpassningar för att kunna ha officiellt hunddagis i min tvåa! När det är klart (och städat) så kanske jag fotar och visar upp.

Jag tänker också vara ledig från kurser och, i möjligaste mån, privatträningar, under några kommande vintermånader och då i stället hålla på med andra projekt, nämligen sortera åratal av hundträningsanteckningar + arbeta på en kommande bok om näringsriktig mat. Det blir första gången på de tio åren som jag haft kurser som jag inte tänker ha några i vinter. Underbart! Nu exakt mitt i livet ska jag ge mig tid att verkligen sänka min stressnivå.

Så småningom kommer det inlägg igen här, kanske i morgon, kanske om några veckor. Däremot skriver jag ibland lite på Fredrik Steens blogg, där kan ni hitta åsikter från mig här och där.

Slänger in ett boktips:  Esther Hicks böcker om "Abrahams" läror. Spännande och tänkvärt! I samma anda: Neal Donald Walsch böcker, bland annat "Samtal med gud"-serien. För på vintern ska man varva ner och filosofera, tycker jag!

Slutligen en varning:  På sistone har två olika hundägare från mina valpkurser råkat ut för svåra medfödda defekter på sina oregistrerade brukshundsraser. Om du köper en oregistrerad "renrasig" hund så tar du en risk! Tyvärr är oregistrerade hundar inte friskare bara för att de så kallade uppfödarna inte följer utställningsidealen.  Jag skulle själv hellre köpa en blandras än en oregistrerad renrasig hund.

Nog med tråkigheter! Sätt reflexväst på hunden och sätt pannlampa på dig, och så ut på långa promenader i naturen dessa härliga dagar när åkrarna är frusna så man slipper leran, men snön och isen ännu inte har kommit på allvar.

Inga kommentarer: