onsdag 23 september 2009

Besök hos min kinesiolog

Igår var jag hos "min" kinesiolog Lena för tredje gången. Jag har börjat tro på något häpnadsväckande, att min kropp tycks kunna reagera positivt eller negativt på olika sorters mat eller kosttillskott när dessa bara helt kort läggs mot min mage! 


Jag har under de tre träffarna, förutom att få behandling, testat dryga 50 olika livsmedel och kosttillskott. De två senaste gångerna hade jag i förväg förpackat varje sak som skulle testas i en hundbajspåse(!), eftersom den är en bra förpackning: Tunn men ändå vattentät och ogenomskinlig. Så varken jag eller kinesiologen visste vad hon lade mot min mage.

Sedan kände hon på min utsträckta arm (det var det vanligaste sättet, även om hon hade flera sätt) om den blev svagare eller förblev stark.

Resultatet stämmer rätt bra överens med vad jag redan anade, så jag blir stärkt i att lita mer på min intuition. Jag tror också att min intuition kommer att bli mer känslig när jag nu kommer att äta mer av sådant som min kropp har visat att den vill ha.

PS Jag testade också godis i bajspåsarna! Jag ville testa systemet - var det här sant eller bara humbug? Men min kropp ville inte ha vare sig chokladkola eller Bounty. Lakritsbåtar testades också, de fick betyget "Tveksamt, troligen inte". (Det finns äkta rålakrits i, som har medicinska egenskaper). Kakao funkade inte heller (konstigt, eftersom det är en stark antioxidant). Men hurra! Mörk choklad fick klartecken! Tack snälla kroppen! Någon last måste man ju ha...

Inga kommentarer: