onsdag 12 maj 2010

No regrets!

.
Eftersom jag tidigare har länkat till filmen med Susan Boyles audition på Britain's Got Talent, så måste jag ju också tipsa om den senaste "järnladyn" från det brittiska kungadömet, nämligen Janey Cutler, 80 år, som alldeles nyligen i samma tävling sjöng "No regrets" av Edith Piaf så att publiken jublade.

Janey Cutlers audition

Janey Cutler kallas redan "Susan Boyle senior". Förutom att även hon sjunger överraskande bra (för sin ålder åtminstone!) så kommer även hon från Skottland. Jag vill bli som hon när jag är 80! Fast jag ska äta mer kalcium, vill inte krympa ihop när jag blir gammal.
Utmärkt låtval när man är gammal och har perspektiv på livet!  Jag har nog inte heller något jag ångrar i livet hittills. Jag gör ju så gott jag kan, det gör ju alla. Vi gör de val som verkar bäst just då.  Jag försöker också stanna upp och lyssna till mitt hjärta då och då för att kolla att jag är på rätt kurs. Och det är jag. Jag är på ett ställe där jag trivs mycket bra. Bra relationer, bra bostad, bra jobb. Jag är lyckligt lottad, samtidigt som jag också har gjort en målmedveten insats.
Sedan får jag se om vad för nya händelser och förändringar som väntar runt hörnet. Det får ju inte stå still för länge.

Inga kommentarer: