torsdag 3 februari 2011

Posten försämrar servicen i Upplands Väsby

.
Posten gör en kraftsamling för att försämra servicen i Upplands Väsby. Nu lägger de på samma gång ner hela tre postombud i kommunen där man har kunnat lämna och hämta paket och göra andra små postärenden. Det fungerade utmärkt som det var. Nu får alla, gamla och unga, längre väg när de t ex ska hämta paket. Alla som bor i Runby, Sigma och Odenslunda måste åka till Ica Kvantum inne i Centrum.

Så här skriver Posten på sin hemsida:

"Postombud

Posten har ett rikstäckande ombudsnät med cirka 1600 postombud där våra kunder kan lämna och hämta paket, köpa frimärken och uträtta andra postärenden. Posten samarbetar med ombud som ger god service i form av hög tillgänglighet i bra lägen och med generösa öppettider. Med postombud som i snitt har öppet drygt 10 timmar per dag, sju dagar i veckan har vi i Sverige den högsta tillgängligheten till postservice i Europa.

Postombudsförändringar

Posten utökar nu samarbetet med ICA, Coop och Axfood. De är alla tre rikstäckande dagligvarukedjor vilket ger en tydlig och hög tillgänglighet i hela landet. Vår ambition är att göra det enklare och bättre för de flesta av våra kunder. Vid behov kommer vi även framöver att samarbeta med fristående handlare för att säkerställa god service till våra kunder. Vår utgångspunkt är att postombuden ska finnas där många kunder gör sina vardagliga ärenden till exempel matinköp."

Vackra ord - och i praktiken en stor försämring för en stor del av invånarna i Upplands Väsby!

Och vi är säkert inte de enda.

Uselt Posten att inte anpassa er nya fina ambition till faktiska lokala förhållanden!

Jag ska försöka lära mig hur jag gör för att i stället få Schenker att leverera sådant jag köper på nätet. De lämnar till bensinstationen nere i backen, den är inte så långt bort.
.

Inga kommentarer: