fredag 28 januari 2011

Räddad i nöden av killarna på Butik.IT

.
Nyligen en eftermiddag så kraschade min dator. Bokstavligen. Men räddningen var inte långt borta.
Jag satt och lyssnade på något i datorn med hörlurar. Såg inte hur en stor hund jag hade hemma (av en ras som inte är så försiktig med sin kropp) skulle gå förbi och fastnade i den långa sladden! Hårddisken stod i en bokhylla kanske 50 cm ovanför golvet. Den drogs ner på golvet och föll på startknappen, som gick sönder. Och ena sidoväggen öppnades. Fasa!

Jag ringde till dem jag köpt datorn av - Butik.it  http://www.butik.it/  De skulle stänga om drygt en timme, men om jag hann komma ner med datorn så skulle de titta på den direkt.
Nu är det så att jag inte har bil. Jag spar in på sådant. Men tur som en tok hade jag, för grannen skulle just åka ner till stationen, där datorbutiken ligger! Och han skjutsade mig så gärna.

På förmiddagen nästa dag fick jag tillbaka datorn. De skjutsade hem den till mig! De kom ihåg var jag bodde sedan då jag köpte datorn och fick den hemkörd då också.

Startknappen var reparerad och de hade kört en funktionskontroll under natten som visade att allt var OK. 600 kr tog de. Dessutom hade de, utan extra kostnad, lagt in diverse Windowsuppdateringar och rengjort datorn invändigt från damm, som hade samlats i ansenlig mängd.

Trevliga grabbar som ger snabb, kompetent och personlig service till ett sansat pris är bara sååå underbart!!
.

1 kommentar:

Marie sa...

Otroligt bra att det finns änglar i bland oss, som gillar sina jobb och tar ett härligt ansvar mot sina kunder. Det är bara att gratulera Gunilla att du valde rätt dataleverantör./marie