måndag 6 augusti 2012

Träna gratis på tisdagar vid Runby skola!

.
Från och med nu är det ÖPPEN TRÄNING varje tisdag kl 18.30-19.30 på ängen vid Runby skola där joggingspåret går (och där jag brukar hålla alla mina kurser). Du åker Lövstavägen, sedan in till vänster på Tomtevägen och kör sedan ända fram och parkerar.
Alla hundar är välkomna, även de som är skälliga, stökiga och/eller stressade. De får tränas på ett sådant avstånd att de klarar att koncentrera sig. Samma sak om du vill dra upp din hund i hetsig lek - håll då extra avstånd. (Undvik helst pipleksaker...)
Du kan träna med eller utan godis, men jag rekommenderar generellt att du medtar gott godis.
Träningen sker i koppel eller lina. Eller med lös hund, förutsatt att du kan hindra den från att springa fram till andra hundar.
Jag finns där och den som vill kan be mig om hjälp och råd.
Jag hoppas att några hittar dit! Träningen är kostnadsfri.
Den öppna träningen varar tills planen är alltför snötäckt. Välkomna!

2 kommentarer:

Steffi sa...

Hej Gunilla! Går det bra att ta med en valp? Jag har haft min golden retriever mix i ca en vecka så hon är 9v gammal.

Vänligen, Steffi

Gunilla M sa...

Hej Steffi!

Nja... 9 veckor är kanske lite för ungt för en sådan här träff. Det kan vara skällande hundar och det kan bli lite för stressigt. Jag rekommenderar att du väntar några veckor åtminstone och låter henne träffa bara väl kända, lugna hundar en i taget under lugna former så här i början.