tisdag 25 september 2012

Två dåliga saker i Coop reklamblad

.
Jag handlar på Coop ibland. Visserligen har Ica Kvantum och Hemköp en  trevligare inredning och atmosfär, men man vill ju stödja den kooperativa tanken... och framför allt har de ett stort sortiment Änglamarksvaror som lockar mig. Men förra veckan blev jag irriterad på dem.

I veckans blad (vecka 38 2012) så var det extrapris på Bregott 600 g. "Välj mellan olika sorter" stod det. Då tog jag förstås ekologiskt Bregott. Det stod ju inget om "gäller ej ekologiskt". Men i kassan var det stopp. Extrapriserna gällde tydligen aldrig ekologiskt, för det är ju dyrare... Jag stod på mig, och efter att ca fyra eller fem personer hade blandats in så var det någon mellanchef i telefon som sa att jag skulle få eko-Bregotten till veckans extrapris. (Men självklart skulle ingen annan få det, bara jag som var jobbig).

Men här gör Coop fel. Det SKA stå utsatt tydligt om det är något undantag. Annonsen gällde ALL Bregott.

Jag ville också köpa svensk kassler till extrapris. I veckans blad stod det KASSLER Sverige/Coop och en svensk flagga under!! Men... kasslern kom från Tyskland, stod det med liten text på paketet. DET är att LURAS! Jag vet att man får göra så här enligt EU:s regler, men ni borde förstå att svenska kunder inte bryr sig om i vilket land kasslern är tillredd, utan i vilket land som grisen är uppfödd!

Om ni skriver Sverige och dessutom sätter dit en svensk flagga på en köttbit, då ska det vara svenskt kött!!

Skärpning Coop!
.

1 kommentar:

Gunilla M sa...

Jag fick svar från Coop i dag!

Hej Gunilla!
Tack för att du upptäckte att vi har korrekturläst så dåligt på kasslern, ber verkligen om ursäkt för denna fadäs. Denna kasslern är tysk råvara och inget annat, kan bara hoppas att denna "groda" inte upprepar sig igen. Vad beträffar Bregott så har vi haft ett antal kunder som ställt samma fråga som du har, där kan jag bara säga att vi ska bli bättre på att prata med kunden i vår marknadsföring när det gäller vad som ingår eller inte ingår i vårt erbjudande. Än en gång ber vi om ursäkt och vi vill naturligt vis ha dig kvar som kund hos oss.

Med vänliga hälsningar

Coop Kundkontakt
020-71 10 10
www.coop.se


Det var ju ett trevligt svar, så nu känns det bättre. Får väl fortsätta att handla där. Särskilt Änglamarksprodukterna, de är bra.