lördag 19 december 2009

Robert Gustavsson

 
Jag har länge gillat Robert Gustavsson. Jag har sett honom live en gång för många år sedan och det blev nästan ett minne för livet.

Jag jobbade på Expressklipp på Kungsholmen 1988. En dag ville jag äta lunch på ett nytt ställe. (Det här var när de flesta hade råd att äta ute, vi hade ju lunchkuponger, och det var få som värmde inplastad färdigmat i mikron) Så jag gick till Klara Soppteater vid Sergels torg och åt soppa. Och fick en väldigt rolig show med Robert Gustavsson på köpet. Då var han ännu ganska okänd. Men jag gick ut därifrån helt salig och tänkte att den här killen var Sveriges nya Gösta Ekman. 

Somliga saker Robert gör är förstås roligare, somligt mindre roligt. Det ska inte vara för grovt och plumpt.

Här är ett av många roliga klipp med Robert som jag hittat på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=5i9xZhmoej0
 

Inga kommentarer: