måndag 20 september 2010

Mullingstorp - Slutord

.
Nu har det gått en månad sedan jag gick Möt dig själv-kursen på Mullingstorp och jag vill bara skriva att jag mår bra och känner att kursen gjorde nytta.
Så här i efterhand inser jag att jag på bara en vecka fick en mycket stark återhämtning. Från att ha varit riktigt stressad och trött efter vårens alla kurser så blev jag trygg och stresstålig efter kursveckan. Jag märker det nu. Igen håller jag många kurser, framför allt på helgerna. Men jag är lite säkrare på rösten och jag är mindre trött efter en lång dag med många hundägare.

Jag kan tyvärr inte påstå att jag har skött om mig efter kursen. Jag har inte lagt mig tidigt, inte mediterat och inte joggat. (Jag har dock gått ut med hundarna mycket).

Så det måste vara de positiva effekterna från kursveckan som är orsaken. Jag har blivit en liite bättre människa, lite tryggare i mig själv, lite svårare att stressa upp.

Det är svårt att säga om det är värt 30.000. Det beror nog delvis på vilken ekonomi du har. Man kan ju också få många privata terapitimmar för den summan. Men om du av någon anledning söker en "intensivkurs för själen", så... då är Mullingstorp ett bra alternativ. Och det kan till och med vara en stor fördel detta att man helt kommer bort från vardagen i en hel vecka. Som semester ungefär. Det är ju säkert mer avkopplande att ha total semester i en vecka än att sprida ut det på några extra timmars ledighet per vecka...

Detta får bli mitt slutord om Mullingstorp.

Inga kommentarer: