torsdag 1 november 2012

Jag är barnvänlig några gånger om året!

.
Jag erkänner - jag har hundar i stället för barn (och kanske i stället för man?). Men jag försöker att inte behandla dem som barn. När jag var liten så hade jag nallar i stället för dockor. Det var ju mysigare med päls! Även som vuxen är mitt tålamod med barn måttligt. Men några gånger om året är jag barnvänlig. Som nu vid Halloween.

Vid Halloween och vid skärtorsdagen så tycker jag att det är lite kul om ungarna ringer på dörren. Då brukar jag försöka ha godis hemma. Detta år tog jag till ordentligt. Jag satte upp lappar i närheten av min bostad, och gav till och med en lapp till dagiset/förskolan som vi har här intill.

Och den här lappen sitter på min dörr:


Det står att utklädda ungar får godis om de kommer och ringer på torsdag eller fredag kväll. I kväll har det inte kommit några, men lapparna kom å andra sidan upp i förmiddags, så det var väl lite kort varsel. Undrar om det kommer några i morgon kväll tro?

Då ska de få mandariner om de vill ha, och så förstås godis... denna skål väntar på er!! Med dödskallar och hjärnor och löständer och annat mysigt... Men skynda er ungar, innan tanten äter upp det själv...



Jag gillade att klä ut mig när jag var liten. Det vore väl kul om killarna får klä ut sig till monster i november och tjejerna får klä ut sig till påskkärringar på våren. Lite lagom Halloween kan vi väl fira även i Sverige?

Jag har köpt två s k butternutpumpor som jag ska försöka göra pumpasoppa av. Pumpa är nyttigt! Men smaken är lite konstig. Men jag ska leta upp något bra recept...
.

1 kommentar:

Gunilla M sa...

Uppföljning:
Det kom inga barn, däremot ett gäng tonåringar utklädda till spöken och häxor. TYVÄRR glömde jag som vanligt att ta kort till bloggen, men de såg läskiga ut! Och hundarna fick hälsa efter en stund. De reagerade dock inte något särskilt på spökdräkterna. I alla fall fick de större delen av godiset jag hade köpt - bra för min hälsa! Nu planerar jag att dra ner på allt socker rejält...