söndag 6 maj 2012

Bakterieskräck i reklamen

.
Ser på reklamen på TV. Tre inslag handlar om bakterier!


Ett reklaminslag är en handtvål där man slipper trycka på pumphandtaget för där finns det ju bakterier! Sedan ser man de fräscha händerna sköljas av under kranen. Men hur ska kvinnan stänga av kranen? Med armbågen? Och hon får absolut inte ta i något dörrhandtag sedan... eller sina barn... och absolut inte pussa någon... och hon får absolut inte ha sex! Att leva inkapslad i en plastbubbla är nog det enda rätta om man ska undvika dessa hemska bakterier!

Nästa reklaminslag gäller ett tvättmedel. Vanliga tvättmedel steriliserar inte kläderna, dvs tar inte bort bakterierna. Detta tvättmedel gör tydligen det! Tänk då bara på att plocka ut tvätten ur tvättmaskinen med sterila handskar! Och sätt dem inte på kroppen förrän kroppen är steriliserad!

Herregud, hur kan de tro att någon går på detta? Finns sådana idioter?

I det tredje och sista reklaminslaget, för Proviva, har grabben gått på idiotin och säger "Jag vill inte ha några bakterier!" Men flickan som målar på hans mage vet bättre. I med goda bakterier, så blir magen glad! Jag gör gärna lite reklam för Proviva, särskilt nyponsoppan. Min mage blir faktiskt bra av den!

För övrigt undviker jag absolut inte bakterier. Mina egna hundar är säkert fulla av dem, liksom telefonluren och tangenterna på datorn och sängen och exakt alla andra ytor på mig själv och mitt hem. Jag tvättar dock händerna efter toalettbesök, men mycket längre än så sträcker jag mig inte. Mitt immunförsvar måste ju ha ett aktivt försvar mot diverse skit i omgivningen. Om man levde i en plastbubbla och sedan kom ut i verkligheten så skulle man väl avlida av minsta lilla!

PS För er som tror att det här är en HUND-blogg:  Ja, det ÄR det, mestadels. Och jag får hela tiden idéer på hundträning, många idéer varje dag, som vanligt med min kreativa hjärna. Men en del sparar jag till en kommande bok...  Men det kommer snart nya praktiska hundtips för vardagen, var så säker!
.

Inga kommentarer: