måndag 27 augusti 2012

Populär tisdagsträning

.
Förra tisdagen kom det tio hundägare till den kostnadsfria träningstimmen vid Runby skola i Upplands Väsby. Det visade sig att alla gärna ville träna hundmöte, så jag organiserade flera olika övningar i det, och det verkar som om det var uppskattat.

I morgon är det dags igen, kanske kommer det ännu fler? Oavsett hur många som kommer så har jag ambitionen att ge alla som vill ha min hjälp åtminstone något tips.

Vill du ha min fulla uppmärksamhet en längre stund så får det bli privat träning i stället.

Alla hundägare är välkomna till tisdagsträningen. Du behöver till exempel inte ha gått kurs hos mig förut, och du kan ha en stökig hund, bara du orkar hålla den.

Du tränar på egen hand med din hund och använder omgivningen som störning, eller du kan hänga på om jag anordnar någon gruppövning.

Jag rekommenderar att du tar med dig en stor påse lämpligt hundgodis och gärna en klicker också. Sedan kan du klicka och belöna för något specifikt som du vill att din hund ska göra, eller klicka och belöna så fort den gör något annat än det som den inte ska göra.

(Du måste inte träna med godis om du inte vill)

Jag tänker köra tisdagsträningen ända tills det blir mycket snö.

När kvällarna blir mörka så kommer en stor strålkastare ändå ge en viss belysning.

Välkomna alla!
.

Inga kommentarer: